Totalt antall sidevisninger

tirsdag 16. november 2010

Så var vinteren her igjen

Igjen har disse små fnuggene dalt ned til bakken og lagt seg på veien. Igjen har det skapt problemer for de mange som ikke kan og kjøre på dette hvite føret. Jeg opplevde selv en svært glatt vei, på vei hjem fra min onkel. Jeg som heller ikke er vant med disse elektroniske hjelpemidlene som ESP, ABS, anti-spinn, 4x4, traction-control osv, men så blir jeg vel en mer erfaren sjåfør uten disse hjelpemidlene også.


Så da er det svært rart at disse med 4 hjulstrekk som har fine og nye biler, plutselig bestemmer seg for å kjøre i 30-40 kilometer mindre nå som det ligger no hvitt på veien enkelte ganger. Ja det er greit når det er speilblankt føre, men noen steder, i alllefall her på østlandet, er det faktisk bart på veien, og hold deg vel heller inne da, hvis du ikke klarer og kjøre på hvitt føre!



Har ikke opplevd noen store idioter på veien i det siste, eller vent litt JO det har jeg. Litt nede i veien her så er det bygningsarbeid på den ene siden, noe som fører til at vi på høyre side har rød pil (vikeplikt), mens de som kommer nedenifra har hvit pil. Så jeg stod der og ventet da, på at det skulle bli klart, og trafikken virket ikke som om den skulle avta. Det begynte å bli litt kø bak meg (for jeg ønsket jo å holde vikeplikten min). Så plutselig kommer den "flinke" billisten og kjører forbi meg!?!?! Og tror du det ikke kommer en bil mot som han må stoppe for, og det EN billengde foran meg!! Jeg ble så irritert at jeg kjørte litt inn i baken på bilen hans! Noen har faktisk ikke ro i ræva, i alelfall ikke disse bondetrafikantene.

Ingen kommentarer: