Totalt antall sidevisninger

onsdag 25. mai 2011

Da var fine bilen min ute å ruller igjen!

Etter langt og lenge og lengre enn langt var igjen bilen min igjen kjørbar! Nå er det bare å banke hardt i bordet for at den holder en stund til. Så får vi se til slutten av sommeren om vi skal legge bilen ut for salg eller ikke, for har jo funnet ut at her på Gjøvik så har jeg ikke nødvendigvis bruk for bil, da Gjøvikbanen tar meg fint hjem (når den først går da selvfølgelig).
Hadde den bare sett så fin ut så :P Nesten lik i allefall. (bilde hentet fra http://bit.ly/jJdJ7e )


Det rare er at jeg regnet på det her en dag, i forhold til å ta tog kontra og kjøre selv (og da er utgifter som forsikring, bompenger, årsavgift og drivstoff tatt med) og jeg sparer 10 kroner per tur ved å kjøre bil selv kontra det å ta toget. Netto i drivstoff (diesel i mitt tilfelle) bruker jeg kun 71 kr på en tur mellom Gjøvik-Nittedal, mens på toget koster det 142 kr for en vei og det er med studentrabatt. Men som sagt kommer endel utgifter på toppen og derfor er besparelsen mindre. Likevel, kollektivpriser er dyre!

Åstedet til nestenpåkjørselen. Meg i blått, bil i rødt. Her er det da egentlig overgang, men synes ikke på vinteren. 
Ellers av idioter jeg har møtt på veien har vært når jeg en dag skulle gå til utplasseringen min på TAG studio. Da var jeg veeeeeldig nærme å bli pløyd rett ned. Jeg måtte faktisk hoppe unna for å ikke bli påkjørt. Min umiddelbare reaksjon når bilen sneiet meg var å sparke godt til inn i siden på bilen. Rart jeg ble redd når jeg måtte hoppe unna for å bli påkjørt!


Annen episode jeg har opplevd var selvfølgelig sammen med søstern (ja, vi opplever nesten alltid dustete sjåfører) hvor vi fikk en taxi i stor hastighet bak oss. Denne la helt i ræva på bilen våres, jeg tok en liten brems for å gi beskjed om at den skulle holde avstand, men neida. Den gjorde heller en farlig forbikjøring og fortsatt sitt høye tempo. At taxi-sjåfører har noen spesiell kjørerett har jeg aldri hørt og lenger fremme på veien klarte taxi-en faktisk å presse en stor varebil ut, nesten i grøfta, slik at taxien kunne komme frem. Jeg og min søster ble frustrerte over denne sjåførens oppførsel og bestemte å "ta opp jakten" på taxi-en. Den tok av til vårt lokale kjøpesenter "Mo-senteret" og der hadde den faktisk stoppet for å ta med seg kunde. Hvorfor i alle dager hadde den det så travelt når han allikevel måtte stoppe og ta med kunden fra senteret?!?
Noen sjåfører i dette selskapet skulle ha mistet lappen!


Ut på veien igjen lå vi faktisk bak taxien og vi fikk tatt drosjenummer + reg. nummer og observert at bilen hadde en distinkt bulk i bakfanger. Vi kommer enten til å henge ut denne sjåføren i media, eller anmelde forholdet til politiet, for slik uhørt kjøring er ikke ønskelig å se på vei!

Dett var dett for denne gang :)

Ingen kommentarer: